Στον συλλογικό αυτό τόμο που αποτελείται από 21 άρθρα, σκιαγραφείται η προοπτική των Κοινωνικο-Ιστορικο-Πολιτισμικών Προσεγγίσεων στην Ψυχολογία και την Εκπαίδευση. Βασικός στόχος των προσεγγίσεων αυτών είναι η κατανόηση και η εξήγηση των κοινωνικο-ιστορικών και πολιτισμικών σχέσεων ή πτυχών ή βάσεων της ανθρώπινης ψυχολογίας (νοητικής δραστηριότητας) και των σχετιζόμενων με αυτή γνωστικών ή γνωσιακών διαδικασιών, καθώς και των διαδικασιών αγωγής (διαπαιδαγώγησης), διδασκαλίας, μάθησης και ανάπτυξης.