Το οικογενειακό και γενικότερα κοινωνικό περιβάλλον επιδράσημαντικά σε όλες τις πλευρές του αναπτυσσόμενου ανθρώπου καιδεν είναι υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι τα παιδιά φτάνουν στοσχολείο έτοιμα να επιτύχουν ή να αποτύχουν και το σχολείο απλά"εκπληρώνει την προφητεία". Αν αρνηθούμε ως ρόλο του σχολείουτην αναπαραγωγή της υπάρχουσας κοινωνικής δομής και τη διατήρησητων ανισοτήτων, πρέπει να προχωρήσουμε σε συντονισμένηεκπαιδευτική, κοινωνική και πολιτιστική παρέμβαση, γιαεπαναπροσδιορισμό των λειτουργιών του και πραγματικά "δίκαιες"εκπαιδευτικές διαδικασίες.