Στο πρώτο μέρος του το βιβλίο παρουσιάζει γενικά στοιχεία για τη μαθηματική εκπαίδευση, τεκμηριώνει την ανάγκη συστηματικής μαθηματικής εκπαίδευσης στις ηλικίες 4-8 ετών, συστηματοποιεί τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας αναφορικά με τα Μαθηματικά και διερευνά την τάξη των Μαθηματικών όπως διαμορφώνεται με βάση της νέες αυτές θεωρήσεις. Στο δεύτερο μέρος εξειδικεύει τις ερευνητικές και πρακτικές προσεγγίσεις στους συγκεκριμένους άξονες των μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών που προτείνονται στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών για τις ηλικίες αυτές και παραθέτει μια σύνθεση ευρημάτων και διδακτικών προτάσεων.