Κεντρικός σκοπός του βιβλίου αυτού είναι να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας, που θα διέπεται από τις θεμελιώδεις αρχές της επικοινωνιακής προσέγγισης της γλώσσας, της κειμενολογίας και της διαθεματικότητας. Η διάρθρωση του συγκεκριμένου εγχειριδίου, ακολουθώντας την κατευθυντήρια γραμμή του σχολικού βιβλίου, έχει την ακόλουθη μορφή: Κάθε ενότητα περιλαμβάνει: Τη θεωρία: Το θεωρητικό μέρος προτάσσεται και παρατίθεται με αναλυτικό, χρηστικό και εύληπτο τρόπο.Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου: Καλύπτονται υποδειγματικά όλες οι ερωτήσεις του σχολικού εγχειριδίου.Συμπληρωματικές ασκήσεις: Η παράθεσή τους αποβλέπει στην περαιτέρω εξοικείωση με τη θεωρία, στην αυτενέργεια και εξάσκηση του μαθητή.Κριτήρια αξιολόγησης: Η συγκρότησή τους προσαρμόζεται στον τρόπο αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος. Ως κατακλείδα αρμόζει να επισημανθεί ότι φιλοδοξία του συγγραφέα είναι να προσφέρει στο μαθητή και στον εκπαιδευτικό ένα βιβλίο - αρωγό με πληρότητα, εγκυρότητα και χρηστική αξία, που θα λειτουργήσει ως ερέθισμα για αξιολογότερες αναζητήσεις.