Το βιβλίο περιέχει δεκαπέντε κείμενα συγγραφέων που προέρχονται από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για κείμενα θεωρητικού προβληματισμού, διδακτικής και παιδαγωγικής διαχείρισης στο πεδίο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της εκπαίδευσης στην ιδιότητα του πολίτη. Εξετάζονται ζητήματα κοινωνικής και πολιτικής εκπαίδευσης, ενεργού πολιτειότητας και αειφορικής εκπαίδευσης, ηθικής και θρησκευτικής διαπαιδαγώγησης, εκπαίδευσης στην πολιτειότητα, παιδαγωγικής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού. Αναλύονται προβληματισμοί και προτείνονται δράσεις με σύγχρονα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά εργαλεία των ευπαθών και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.