Βασικοί άξονες στους οποίους στηρίζεται η δομή του βιβλίου είναι η επιλογή του τόπου εγκατάστασης, η προμηθευτική διαδικασία του εμπορεύματος και η προώθηση των πωλήσεων με απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωστή λειτουργία τους, την οργάνωση και το ανθρώπινο δυναμικό. Ο συγγραφέας πετυχαίνει, με τον συνδυασμό της θεωρητικής ανάλυσης με την πρακτική μεθοδολογία, να παρουσιάσει ένα εγχειρίδιο-σύμβουλο με πρακτικές λύσεις για τη δημιουργία ανεξάρτητης και συστηματικής εμπορικής πολιτικής, η οποία απευθύνεται παράλληλα στην προμηθευτική και καταναλωτική αγορά.