Στο βιβλίο αυτό γίνεται πρώτα μία σύντομη ιστορική αναδρομήσχετικά με τηνανάπτυξη των προγραμμάτων προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα και τοεξωτερικόκαι έπειτα περιγράφονται ορισμένα προγράμματα προσχολικήςαγωγής καισυγκεκριμένα: το πρόγραμμα της Μοντεσσόρι, τα συμπεριφοριστικάBereiter,Egelma, Becker και της άμεσης διδασκαλίας, το αναπτυξιακό ?αλληλοεπιδραστικό, τα δομιστικά Υψηλών Στόχων και των Kamil DeVries, καθώςκαι ορισμένες προσεγγίσεις και συγκεκριμένα: μία προσέγγιση γιατην προαγωγή τηςειρήνης, για την καλλιέργεια των συναισθημάτων, μία προσέγγισηδιαπολιτισμικήςεκπαίδευσης, μία προσέγγιση δίγλωσσης εκπαίδευσης και μίαπροσέγγιση για τηνένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε μία κανονική τάξη.